Kaikki lika pestiin pois ja öljyt laskettiin pihalle. Pohjaanlyöntikumi oli jäänyt edellisestä asennuksesta jotenkin huonosti, eli oli ollut pois paikoiltaan ja näinollen saanut hiukan kipeää.
No mutta varaosaa ei ollut saatavilla, niin pienellä fiksauksella vanha sai kelvata vielä.
Keulasta oli myös paluuvaimennus kadonnut jonnekin, ajaminen kumipallomaisella hyppykepillä on vaarallista ja helvetin epämukavaa. Kokoajan ilmajousi paukuttaa keulaa täyteen mittaansa, kun vähänkin eturengasta ilmassa käyttää.
Tarpeellinen määrä kaljun raapimista, nenän kaivelua ja pähkäilyä toi mystiseen vaivaan ratkaisun.
Vaimentimessa on kuminen "pohjaanlyöntikumirakkohässäkkä" joka pitää asentaa suurta huolellisuutta noudattaen paikoilleen, jolloin se toimii niin kuin se on suunniteltukin.
Samoin ei pidä hätäillä keulan kasaamisvaiheessa, vaimenninta pitää ilmata(pumpata) rauhallisesti 20min, jonka jälkeen öljyjen pitää antaa seistä 30min ennen vaimentimen kasaamista.
Me otimme vielä ylimääräiset ilmakuplat pois ruodon toisesta päästä.
Vaimentimeen laitettiin uudet 10w öljyt, stefat vaseliiniin ja voihan jepulis että tuli hyvä!
Ekan kerran kolmeen vuoteen keula tuntuu oikeesti tosi hyvältä, johtuen melkoisella varmuudella hyvin tehdystä vaimennin huollosta (huolellinen ilmaus). Ja ihan iteee tehtiin huolto Masan kanssa, kiitos meijjän Matti !!
Lowers |
Yksipyöräinen Pellenpyörä |
talas on palas! |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiitos käynnistä.